Egyre jobban szegényedik a magyar társadalom, megélhetésre költjük a fizetésünk felét

Az Európai Unióban a magyarok költik el pénzük legnagyobb részét a kiskereskedelemben. Ha euróban számoljuk, akkor ez azt jelenti, hogy a magyarok minden második eurója a megélhetésre megy el.

A GfK friss tanulmányából, amelyet a HVG ismertetett, az is kiderül, hogy az uniós polgárok átlagosan a pénzük 34 százalékát fordítják a mindennapi kiadásokra, miközben, ha rangsort állítunk, akkor Magyarországon a legmagasabb ez az arány, ami 50 százalékot jelent.

Alapvetően a világjárvány miatt nőtt meg a lakossági fogyasztás kiskereskedelmi részesedése. Bár 2023-ban az infláció és egekbe szöktek élelmiszerárak is, mostanra a háztartási kiadások megközelítik a járvány előtti szintet, mivel az európaiak már inkább élményre és utazásra költik a pénzüket.

Magyarországon azonban a vásárlóerő továbbra is gyenge. Annak ellenére, hogy július 1-jével megszűnt a kötelező akciózás, a kereskedők szélesebb körben és nagyobb mértékben folytatják az akciókat, mint azt a kormány előírta.

Az ATV Híradó szerint mindennapi bevásárlások során az árak változékonysága és a folyamatosan emelkedő költségek nehezítik meg a magyar háztartások helyzetét. Egy hónappal ezelőtt például egy szokásos bevásárlás 5466 forintba került, most pedig 5479 forintot kellett fizetni érte, ami szinte semmi különbséget nem jelent a végösszegben, viszont továbbra is messze van attól, hogy elegendő legyen akár egy ebédre.