3,5 millió forintot emelt le egy sümegi nyugdíjas számlájóról a magát banki ügyintézőnek kiadó csaló

Egy 75 éves sümegi lakost hívott fel egy magát banki ügyintézőnek kiadó férfi, és arról tájékoztatta, hogy bankszámláján nagy értékű gyanús tranzakciót észleltek. Miután a sértett közölte, hogy ezt nem ő kezdeményezte, a „segítőkész” ügyintéző egy AnyDesk nevű alkalmazás telepítését javasolta, ami meg is történt. 

Ezt követően az elkövető a megszerzett csatlakozó kód segítségével teljes hozzáférést szerzett áldozata laptopjához és azon keresztül bankszámlájához is hozzáfért a webes felületen. Erről közel 3,5 millió forintot tudott elutalni egy idegen személy bankszámlájára. Ezt az utalást a sértett is jóváhagyta, mivel abban a tudatban volt, hogy éppen a „pénze biztonságba helyezése” történik. Csak később szembesült vele, hogy csalás áldozatává vált, és tett feljelentést a rendőrségen.

A Veszprém Vármegyei Rendőr-főkapitányság Bűnmegelőzési Osztályának tanácsai:

  • Ne adja meg bankkártya vagy online banki adatait és ne küldjön másolatot okmányairól! A banknak elég az azonosításhoz a név, születési hely és idő, esetleg lakcím. A beazonosításhoz nem kell sem a bankszámlaszám, sem pedig a bankkártyaszám megadása.
  • Amennyiben rosszat sejtünk, kérdezzünk rá az „ügyintézőnél” egy korábbi tranzakcióra, hiszen ha tényleg a bank munkatársával beszélünk, akkor látnia kell az adatsorban és tud rá válaszolni!
  • A legkisebb kétség esetén is szakítsák meg a hívást, és a hivatalos telefonszámon ellenőrizzék a tájékoztatás valóságtartalmát! Ezen a számon – ha szükséges – a számlájához és bankkártyájához kapcsolódó tranzakciókat is azonnal letilthatja.
  • Ne töltsön le semmilyen programot a telefonos ügyintéző javaslatára!
  • Legyen a számítógépen és telefonon aktív, az üzeneteket, letöltéseket és a webhelyeket is ellenőrző program!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON !