Összeomlott a Harcosok órája nézettsége

Drámai visszaesést tapasztalt a Harcosok órája című kormánypárti videósorozat nézettsége: az addigi 100–200 ezres megtekintések egyik napról a másikra 5–7 ezerre zuhantak – írja a Telex. A változás időpontja egybeesik azzal, hogy október 6-tól a Meta leállította az Európai Unióban a politikai hirdetések futtatását a Facebookon és az Instagramon.

A nézettségi zuhanás gyakorlatilag azonnali volt: míg a tiltás előtt a videók átlagos elérése 182 ezer körül mozgott, addig az új szabályozás életbe lépése után alig néhány ezres megtekintést értek el.

A „Harcosok órája” csatornáján az elmúlt napokban Kövér László, Nagy István, Szentkirályi Alexandra és Szijjártó Péter videói sem tudtak érdemi nézettséget produkálni.

A jelenség magyarázata egyszerű: a Meta döntése értelmében politikai tartalmak nem hirdethetők az EU területén, így a korábban fizetett hirdetésekkel felpumpált nézettség egyik napról a másikra eltűnt. A számok alapján a műsor organikus elérése minimális, vagyis a nézők döntő része nem természetes módon, hanem reklámokon keresztül jutott el a tartalmakhoz.