Az elemző két okot sorol fel Facebook-bejegyzésében, amiért alábecsülik egymást a felek és az elemzők.
"Való igaz, hogy a Fidesz továbbra is csak a politikai kommunikáció új formáiban keresi a helyzetének javítását, és az is igaz, hogy a miniszterelnök átpozícionálása (szokatlan interjúk, kommunikációs formák) kockázatos vállalkozás. Ugyanakkor érdemes észrevenni, hogy a Fidesz ezt a műveletet is a korábban megszokott tudatossággal és ismétlésszámmal végzi, minden hozzá kötődő felületet kihasználva. Elemzési hibának tartom, ha nem vesszük észre ennek a gépezetnek az erejét csak azért, mert a véleményvezérek egy része számára mindez válságjelenségnek látszik. Egy olyan időszakban képes a Fidesz a cselekvés és a kezdeményezőkészség látszatát kelteni – legalább a saját szavazói számára -, amikor a kormányzás nem igazán ad lehetőséget erre." – írja az elsőre.
"Való igaz, hogy Magyar Péter újabb országjárása már kevésbé érdekes, az országos sajtóba alig-alig kerülnek be a hírei, és az is egyértelmű, hogy a nyár közepén nem lehet tömegeket megmozgatni. Ugyanakkor érdemes észrevenni, hogy Magyar Péter ezzel az eszközzel még így is minden nap emberek sokaságával találkozik, és ezek a személyes találkozások – amelyeket egyébként a közösségi médiában is meglepően sokan követnek – a leghatékonyabb módjai a szavazók megszólításának. Elemzési hibának tartom, ha nem vesszük észre ennek a politikai munkának az erejét csak azért, mert a véleményvezérek egy része számára mindez politikai tévútnak látszik. Egy olyan időszakban képes a Tisza folyamatosan a kampányüzemmód látszatát kelteni, amikor valójában sem a programját, sem a jelöltjeit (helyben és országosan) nem akarja még előhozni." – teszi hozzá a másodikra.
TETSZETT A CIKK? OSZD MEG AZ ISMERŐSEIDDEL!