A kormány szerint Gyurcsány, az ukránok és Brüsszel is felelős azért, hogy kirúgták a Dunaferr dolgozóit

Gyurcsányt, Ukrajnát és Brüsszelt is emlegeti a kormány abban a közleményben, amelyben arra reagált, hogy hétfőn 1700 dolgozónak mondott fel a Dunaferr utódcége, a Dunarolling Dunai Vasmű, ami a brit-indiai Liberty Steel kezében van - írta a hvg.hu.

Gyurcsány Ferencék ukrán-orosz kézbe adták a Dunaferrt, amit a brüsszeli szankciók tönkretettek – így kezdődik a kormany.hu-n megjelent közlemény. Azzal folytatják, hogy a kormány célja, hogy a vasmű dolgozóinak legyen állása és megélhetése, összesen mintegy 33 milliárd forint támogatást nyújtottak a munkahelyek megőrzéséhez és a bérek biztosításához.

A közlemény szerint a kormányhivatal képzési lehetőségeket biztosít azok számára, akik új munkahelyet szeretnének találni, és ennek érdekében felvették a kapcsolatot a régió kiemelt foglalkoztatóival. A képzésben résztvevőknek a kormány legalább a minimálbér 70 százalékának megfelelő havi támogatást biztosít, ami jelenleg 186 760 forint, legfeljebb 12 hónapra. A 60 év feletti munkavállalóknak pedig külön programot indítanak, igény szerint részmunkaidős foglalkoztatási lehetőségekkel.

"Már megszoktuk, hogy 15 év után is még mindig Gyurcsány tehet mindenről. Ez idáig tiszta. De a tények kedvéért érdemes rögzíteni, hogy 2023-ban (!) a magyar kormány adta el a DUNAFERR-t Sanjeev Gupta, indiai származású, de brit állampolgárságú üzletember. Ő alapította 1992-ben a Liberty House Groupot – amit később Liberty Steel Group néven ismertek meg itthon. A Greensill Capital nevű brit pénzügyi szolgáltató biztosította a pénzügyi hátteret. A 2021-ben a Greensill csődbe ment, és ez pénzügyi csőd felé vitte Sanjeev Gupta teljes birodalmát. Több országban vizsgálatok indultak, köztük az Egyesült Királyságban is. A vállalatcsoport  túlzottan eladósodott és felmerült, hogy mesterségesen tartják fenn. Két évvel később 2023 októberében Liberty Steel Central Europe Kft. lett a Dunaferr új tulajdonosa" - írta Juszt László. 

"Két évvel a csődje után hogyan és miért “vásárolhatta meg” a Dunai Vasművet az indiai? És még érdekesebb kérdés, hogy - különböző címeken miért kényeztette még az Orbán-kormány 130 milliárddal?" - tette fel a kérdést az újságíró.

TETSZETT A CIKK? OSZD MEG AZ ISMERŐSEIDDEL!