A napokban tett feljelentést az a kakasdi fiatalember, aki telefonon adta ki az adatait két, banki alkalmazottként bemutatkozó nőnek. Az első telefonáló rossz pénzintézetet jelölt meg, de gyorsan korrigált. Mikor a számlatulajdonos elárulta, hol tartja a pénzét, egy másik „ügyintéző” hívta, természetesen már a megfelelő bankból.
A rendőrség közleménye szerint a régi forgatókönyv szerint folytatódott a történet. Azt mondta az egyik nő, hogy feltehetően adathalászok támadják a számláját, ezért célszerű lenne egy tűzfalat létesíteni. Mivel a férfi egészségügyi okból nem szeretett volna elmenni a bankba, kapóra jött a felajánlott segítség, miszerint telefonon irányítják, mit tegyen a pénze védelmében. Először beléptették a netbankjába, majd különböző kódokat, üzeneteket kapott SMS-ben, amiket be kellett diktálnia. Közben a bankos hölgy nyugtatta, hogy minden rendben lesz. Végül egy utolsó kapcsolás miatt lett gyanús, hogy rászedték. Egy újabb ügyintéző folytatta a beszélgetést, de egy másik pénzintézet alkalmazottjaként mutatkozott be, majd a hívás megszakadt. Amikor próbálta visszahívni őket, valaki egészen más vette fel a telefont. Ezután ismét belépett a netbankjába, és akkor tudta meg, hogy valóban átverték. Két utalással összesen 10 430 000 forintja került egy idegen nő számlájára.