Vasútfejlesztésre eddig azért nem költöttek annyit, mert először meg akarták nézni, hogy használják-e az emberek a vasutat - mondta a Szegeder szemléje szerint az építési és közlekedési miniszter. Az utazást pedig a magyarok „árérzékenysége” miatt olcsóbbá tették - tette hozzá.
Előtte üres kocsikról szóltak a hírek Lázár János szerint, majd a tarifareformmal brutális számokat produkáltak, ami azt bizonyítja, hogy kell a vasúti lába is a közlekedésnek. Amíg nem látta tisztán, hogy a tarifareform utazásra ösztökéli a magyarokat, Lázár szerint felelőtlenség lett volna 5–10 milliárd dollárnyi fejlesztési forrást kérni a kormánytól.
A jövő évi fejlesztésekről a miniszter a január 7-i Közlekedésinfón fog többet elárulni, de azt elmondta, hogy lesz digitalizáció, utaskomfort és komoly minőségi változás már a 2025-ös nyári szezont illetően is.
"Hozzákezdünk a vasútépítéshez, ki fogunk írni tendereket, lesznek új járművek is" – mondta Lázár, aki a vidéki külföldi állótőke beruházásokról is beszélt.