Az ÉKM azt írta a lapnak, hogy a motoros balesetek magas kockázatot jelentenek, mert a motorkerékpárok lényegesen kevesebb védelmet biztosítanak, mint a zárt járművek. A statisztikák szerint évente mintegy 1200–1300 motoros baleset történik Magyarországon, és 5 százalékuk halálos kimenetelű. A szakértők szerint a bukósisakon túl életmentő szerepe lehet más védőfelszereléseknek is, és indokolt lehet használatuk kötelezővé tétele. A minisztérium egy élhető szabályrendszer kidolgozásán dolgozik, ami a motoros szervezetek és szakemberek véleményét is figyelembe veszi - írja a 24.hu.
A tervezett szigorítás a jelenlegi állás szerint nem vonatkozna a segédmotorkerékpárok használóira. A nagymotorosok számára új előírások bevezetése is komoly vitákat vált ki. Van, aki szerint a védőfelszerelésekre vonatkozó szigorítás helyett az államnak a figyelemfelhívó kampányokra kellene nagyobb hangsúlyt fektetnie, hogy a motorosok és a közlekedés többi résztvevője még jobban figyeljen egymásra, illetve a közlekedési szabályok betartására.