Így vesznek rá az éttermek észrevétlenül, hogy többet költs

Mindannyiunkkal megtörtént már, hogy az étteremben a menüt lapozgatva nem tudtuk pontosan, mit válasszunk. A hiba azonban nem biztos, hogy bennünk van, hiszen mint kiderült, a menükártya dizájnja alapvetően befolyásolja a döntésünket - írja a Roadster. 

Az éttermek nemcsak arra törekszenek, hogy segítsenek a választásban, hanem arra is, hogy befolyásoljanak. A menü tervezésénél ehhez pszichológiai trükköket alkalmaznak, a céljuk pedig az, hogy a drágább ételek iránti vágyat fokozzák, ezáltal pedig növeljék a bevételeiket.

A banner-vakság egy viszonylag ismert fogalom. Az ember szelektív figyelmének egyik formája, amelynek értelmében például az online magazinokat olvasva nem vesszük észre a reklámhirdetéseket. 

Hasonlóképpen működik az étlap az étteremben.

A vendéglátóhelyek gyakran emelik ki az egyedi fogásokat, a különleges ételeket, de néha éppen ez az, ami eltereli a figyelmünket más részletekről. Az öles betűk, a figyelemfelkeltő elemek miatt az "apróbetűs rész" észrevétlen marad számunkra.

Az éttermek pontosan tudják, mely taktikák a leghatékonyabbak az étlapárok vizsgálatakor, és olyan stratégiákat alkalmaznak, amelyekkel észrevétlenül is rá tudnak venni bennünket arra, hogy a tervezettnél jóval többet költsünk.

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON !