Pedagógusellenességet hozott a járvány?

Balatoni József, "Jocó bácsi" szerint az internetes híroldalak cikkeinél megjelenő kommentekből az látszik, hogy egyfajta pedagógusellenesség van, tanárként ő is egyfajta ellenségképnek érzi magát.

Az ATV Start című műsorában a pedagógus azt mondta: bár sok kommentelő lazsálással vádolja őket, ő maga jóval többet dolgozik otthon, az online oktatás alatt, mint korábban a "normális" hétköznapokban: reggel 7 órától már a számítógép előtt ül, és sokszor csak délután 4-5 körül tudja befejezni a munkát. Óravázlatot ír, teszteket állít össze, dolgozatot javít - vagyis megcsinál mindent, amire az oktatáshoz szüksége van, bár a kommentszekciókban éppen ennek ellenkezője jelenik meg.

Balatoni József szerint a médiának szerepe van ebben, az online híroldalak sokszor kattintásvadász címet adnak egy-egy megszólalásnak, ezekből az látszódhat, hogy a tanároknak semmi sem jó, minden nap mást követelnek. A pedagógus felidézte, hogy korábban elhatározta: egy hétig számolni fogja, hány pozitív és hány negatív hír jelenik meg. Mint fogalmazott: 23-1-nél járt a negatív javára, amikor abbahagyta a számolást.

Szerinte az is szerepet játszik ebben, hogy azok, akik látják az online oktatás és a pedagógusok hibáit, hangosabban mondják el a véleményüket, mint azok, akik elégedettek.

A pedagógus tapasztalatai szerint az általános iskolások jobban bírják a jelenlegi helyzetet, mint a középiskolások. Utóbbiaknál februárban lehetett érezni, hogy megviseli őket a helyzet, szívesen mennének már be az iskolába.

Balatoni József úgy látja: az iskolákba való visszatérés utáni első héten a tanítást félre kellene tenni, és egyfajta mentális beszoktatásra, illetve visszaszoktatásra lenne szükség. Emellett fontos lenne, hogy segítsenek a gyerekeknek a feldolgozásban, sok diák ugyanis érintett a fertőzésben, vagy akár haláleset is történt a környezetében.

Hozzátette: az érettségi idén is a megszokottól eltérő lesz, az elmaradt ballagást, szalagavatót pedig nem lehet pótolni. Ezek a gyerekek egy évet vesztettek el a fiatalságukból - fogalmazott a pedagógus. A szóbeli érettségi - amit a szokásos formában nem tartanak meg - sok diáknak javítási lehetőség lett volna, ezért nem örül az elmaradásnak, de elfogadja a döntést - közölte.